onsdag 27 februari 2008

Är jag medelålders?


Jag har fått en ny mobil. En gratis-Nokia som följde med makens abonnemang. En normal 30-åring borde nog omedelbart och entusiastiskt lärt sig alla telefonens finesser. Eller åtminstone fått kläm på dem efter ett par dar. Detta gäller inte mig. Jag har observerat följande tecken på att jag inte längre är någon ungdom:
  1. Nya telefonen blev liggande ca 2 månader innan jag bytte över SIM-kortet
  2. Jag förstår fortfarande inte (efter 3 veckors användning) när någon ringer, trots att jag själv lyckats välja ringsignal.
  3. Jag förstår inte när jag får sms. Upptäcker det typ tre dagar efteråt.
  4. Jag kan inte skriva sms för jag vet inte hur man "byter ord" om den föreslår fel.
Kanske borde be 3-åriga dottern om hjälp.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...