torsdag 16 augusti 2012

Rapport från marmeladverkstaden, del 2

Lite ambitiöst att dra igång marmelad- och krämkok en torsdag, kan man tycka. Eller jag själv tycker det i alla fall. Så här i efterhand när jag är dödstrött och köket är ett kladd-inferno.

Men Lillkillen assisterade och kärnade ur plommon som om han aldrig gjort annat, dvs jag är en god mor som umgås med mina barn i pedagogisk köksverksamhet. Win!

Marmeladen ser fin ut i sina burkar, och plommonkrämen blev visst en plommonsoppa eftersom vi inte hade något potatismjöl hemma. Men jag slant lite med sockerpaketet, så den blev jättesöt och barnen tyckte den var "JÄTTEJÄTTEGOOOD!" Dubbel-win, alltså! (Tror jag? Eller borde jag säga att de bara får äta krämen på lördagar?)


- Mamma, den är jättejättegoood! Jag ÄLSKAR plommonkräm!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...