onsdag 11 december 2013

Om en helg

Någon kanske undrar om jag fick nåt julbord i helgen, om jag lyckades resa genom halva Sverige i stormens spår, och om jag dansade schlagerdisco i yllekofta. Här är svaren:

- Åkte med det första tåget Malmö-Stockholm på två dygn som kom fram! Lite överlevarstämning på tåget, kan man säga. Folk ville typ applådera varje gång tåget kom fram till en station.

- Hann med båten till Fjäderholmarna utan problem. Åt världens godaste julbord. Jo, jag menar verkligen världens godaste. Jag tog flera gånger av sillen, bara en sån sak. Och jag gillar knappt sill annars.

- Dansade inget schlagerdisco i yllekoftan. Kändes inte så aktuellt när man ätit som en boaorm (dvs just svalt veckans antilop). Sov som en sten på syrrans luftmadrass istället.

- Åkte till Valdemarsudde och träffade släktingar. Köpte varsin chokladkotte med fint folieomslag till barnen att hänga i sina julgranar. Kände mig nöjd. Satte mig på den ena kotten så att den blev platt. Kände mig mindre nöjd.

- Jagade runt halva Stockholm efter en ny chokladkotte. Misslyckades, och gick på julkonsert istället. Grinade lite till fina julsånger.

- Åkte hem.




1 kommentar:

I mitt huvud sa...

Låter som en mysig helg! Förutom den tillplattade kotten...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...