fredag 3 oktober 2014

Vykort från Krakow

Hej!

Jag är i Krakow och gör succé med syster och far. Till exempel hade syrran hört talas om att man skulle dricka "piwo" med hallonsmak här. Det var visst nån sorts typisk polsk öl. Så vi gick in på en ölpub och frågade om de händelsevis hade "piwo". Eh, ja vi har många sorters piwo, sa servitören och såg ut som att vi var lite lagom bakom flötet.
En stund senare fick vi veta att piwo visst är det polska ordet för öl. Vi gick alltså in på en pub och frågade om de hade öl.
Ja, och nu inser jag att den här historien inte var lika hysteriskt rolig i bloggformat, men nu har jag knappat in hela skiten på mobilen, så då får den stå kvar.

Här är förresten lite bilder.







3 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Jag tycker det var en rolig historia! Ha en fin semester :)

yllet sa...

jag tyckte det var jätteroligt��! Hoppas ni har det fint!

Librarybeth sa...

Haha, bra då tänker jag inte ställa samma fråga när jag åker till Polen.
Jag bara världsvant beställer in en piwo.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...