torsdag 6 november 2014

Saker man gör för sitt barn

Vardagsbild del 10 av 100: En armé av spindlar.


Ja, det är kanske inte en TYPISK vardagsbild, men vafasen. Om jag ska komma upp i hundra bilder nån gång måste jag nog lägga på ett kol.

Således: Tadaaa! Tretton stycken spindlar  av klubbor, piprensare och goggly-ögon tillverkade till sonens halloween-kalas på lördag. Vad gör man inte för sitt barn. (Och för att man är en pysseltönt som inte kan låta bli den här sortens projekt).

En annan vuxen person i mitt hushåll, jag säger inte vem, undrar varför man inte  bara kan "ha ett vaaanligt kalas", utan att "krångla till det så mycket".

Well, mitt svar är: vanligt kalas är tråkigt. Läskigt halloween-kalas med pynt och klubbspindlar och läskiga skattjakter är roligt.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...