torsdag 16 april 2015

Livspusslet, eller svetten som försvann

Nu ska vi se... om jag skyndar mig hem efter jobbet, hämtar 7-åringen på fritids kl 16, slänger fram mellis, och sen rusar till bussen 16:20 för att hinna till kvällskursen på jobbet. Så kan 10-åringen passa sin bror tills barnvakten kommer kl 17. Lite stressigt, men det funkar nog.

NEJ förresten! 10-åringen har ju kören och kommer inte hem förrän 16:40. Då hinner jag inte med bussen. För 7-åringen vill absolut inte vara ensam hemma en endaste minut. Jo, men om jag tar bilen till kvällskursen då? Och står påklädd i hallen när 10-åringen kommer hem, för att rusa direkt till garaget och gasa iväg? Jag kommer antagligen några minuter sent till kursen, men det får väl gå. Och oh yes, there will be sweat.

Såhär har jag tänkt i några dagar nu. Och svettats lite i förhand.

Sen kom jag på att 7-åringen kanske kunde hänga med en kompis hem efter skolan. Och bli hämtad där av barnvakten kl 17. Då slipper jag ju stressa hem och köra hela cirkusen med mellis, vänta på avlösning och ha hjärtklappning över att det inte ska klaffa. Och komma försent till kursen, svettig och jävlig. Jag kan istället lugnt promenera direkt från kontoret till kurslokalen.

Puuuuh... Om ni just kände ett vinddrag på cirka 15 sekundmeter var det bara min lättnadens suck.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...