tisdag 26 maj 2015

A real pain in the trädgårdsland

Tänkte just skriva ett kort inlägg om hur pigg man kan bli av att gräva i trädgården. Man kan komma hem dödstrött efter jobbet, och egentligen helst vilja slänga sig på soffan, men när man tvingar sig ut i trädgården en stund blir man så pigg som aldrig den!

Nåt sånt tänkte jag alltså skriva. Men det var innan jag upptäckte att jag fått fyra kliande myggbett på rumpan.

Mvh,
Skinkklådan
(Haha, fattar ni? Skink-klåda! Som maträtten skink-låda alltså! Hahaha, vad får jag allt ifrån?)

Här har jag lagt in en bild på ett helt annat trädgårdsland än mitt. Med mycket sämre biologisk mångfald, tex.

6 kommentarer:

DDT sa...

Mitt trädgårdsland ser inte heller ut som bilden. Den där klena lilla grejen skulle inte ha en chans mot mitt ogräs. Jag behöver en spade bara för att mota bort spindlarna och de där konstiga kantiga skalbaggarna som envisas med att vara på rabarbern.

Maria sa...

Jag har inget trädgårdsland alls. Men myggbett har jag allt som oftast. Dock inte så ofta på rumpan. Har en del olika teorier om varför du fick myggbett just där. Jag behåller dem för mig själv....;-)

Akan-Kakan sa...

Den där tjockisen: Jag brukar använda machete. Funkar till både djungel och djur.

Maria: Hahaha, förstör jag din teori om jag säger att jag hade vind- (och mygg-) tät jacka samt rensade ogräset med ändan i vädret? Eller blir det bara värre nu...?

About Alice sa...

Du är som en liten göllig smyggöteborgare :-)

I mitt huvud sa...

Jag har inget trädgårdsland, men jag skulle nog kunna odla ris i balkonglådan så mycket som det regnar...

Akan-Kakan sa...

About Alice: Jag är nog Göteborgare innerst inne, bara att inse.

I mitt huvud: Haha, det vore nåt det! Eller kanske spirulina-alger? Det ska ju vara så modernt och nyttigt att ha i gröna juicer och sånt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...