torsdag 16 juli 2015

#vänskap #vacker

Detta är alltså trettonde OCH fjortonde inlägget på Kulturkollos sommartema. Jag effektiviserar lite.

Nej, det blev ingen irländsk kaffepaus på jobbet idag, för den som eventuellt oroade sig.

Vädret var #vackert och jag fick med mig en islatte och en kompis som jobbar i närheten till en park. Kompisen är en före detta kollega som jag inte träffar så ofta som jag skulle vilja, men när vi väl ses är det alltid så himla roligt. Nära till både allvar och skratt. Fint med den sortens vänskap.

Idag skrattade vi för övrigt extra mycket åt att en man bredvid oss försökte spela saxofon. För (troligtvis) första gången. Han lyckades få fram två olika toner i ambulans-intervallet, i långa, hesa tuuuut. En ganska märklig upplevelse. Ni som följer mig på Instagram kan få ett smakprov där.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...