torsdag 13 november 2008

Kjolo is da shit

Idag har varit en sån prima dag! Mitt allra största bekymmer inför disputationen är äntligen löst! En sten har fallit från mitt hjärta. Oj vad jag har gått och funderat, gruvat mig, haft ångest, beslutsångest...

Givetvis talar jag om vad jag ska ha på mig på själva disputationen. Det måste ju vara något som är lagom propert. Lite uppklätt men inte för festligt. Som man ser smart och snygg ut i. Inte kostym, för det är liksom inte min grej.

Anyway. Idag hittade jag. Dösnygg kjol och polo. Kjolo.

När jag ändå var i farten fixade jag även party-outfits till barnen. Skjorta & bruna gubb-byxor, respektive silverklänning. Min egen party-outfit är också fixad. Mormors guldklännig.

Känns kanske inte helt rimligt att man är mest orolig över kläderna. Men jag är nog en ovanligt ängslig person.

Maken hade inte direkt de här bekymren när han skulle disputera för några år sedan, vill jag minnas. Det var snarare nåt i stil med: Älskling, vill du att jag har den bruna eller den grå kostymen? Varpå jag valde den grå, eftersom det passade till mina kläder.

5 kommentarer:

Frida sa...

Vaddårå, det är ju faktiskt jätteviktigt med kläderna!! Låter som du hittat rätt.

Akan-Kakan sa...

Ja men visst är det!

Vissa personer i min omgivning har typ bara skakat oförstående på huvudet åt min kläd-ångest. Skönt att du förstår mig, Frida! ;)

anna sa...

kläder är ju alltid viktigt! inte minst vid en sån en-gång-i-livet-upplevelse. allt annat då, fest, vin, mat..?

Mina sa...

Härligt med ärvda festplagg!

Får vi se bilder på bloggen?

Akan-Kakan sa...

Fru A: Ja, bordsplaceringen blir väl nästa ångest-moment. Annars är det nog lugnt. Förutom själva disputationen då...

Loly: Hmm, vi får se...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...