lördag 18 juli 2009

Nästa år skall jag vara mer ungdomlig

Vi improviserade en utflykt till Köpenhamn idag, och ramlade in på Tivoli. Det tog ungefär tre minuter innan jag förvandlats till trebarnsmorsan som traskade runt med Lillkillen i en fullpackad paraplyvagn, medan mina två äldsta barn* rusade mellan karusellerna. Sen fortsatte det så i sex timmar till.

Ganska trevligt att gå runt och titta på allt festligt, och på de fina blommorna, och se så roligt mina barn har där i karusellen! De är ju för rara alltså!

Hallå? Hur blev det så? När blev jag tråkmorsan? Jag kräver en ny utflykt imorgon! Då ska jag ha åkband och åka ALLT!


*Jag har bestämt att det visserligen är astöntigt att skämtsamt kalla sin äkta hälft för ytterligare ett barn, men att det är så töntigt att det är kul. På ett ironiskt sätt. Ironi som för övrigt också är otrendigt i humorsammanhang. Ytterligare en dimension. Sjukt roligt, alltså. Jo, skratta nu!

2 kommentarer:

anna sa...

jag vill också ha åkband och åka ALLT! men jag kan inte längre. jag mår illa... det måste vara åldern?

Akan-Kakan sa...

Fru A: Stackars du! Tur att det är trevligt att promenera och titta på blommorna också då ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...