onsdag 3 mars 2010

Dagsljus = värsta bästa grejen!

Jag insåg just att man inte behöver gå in direkt efter dagis. Den här nya uppfinningen dagsljus gör att det tydligen går att vara ute i över en timme när man kommit hem!

Man kan till exempel återupptäcka sin trädgård. Där kan man hitta en massa intressanta saker, såsom:
  • Gräs (fanns tydligen under det där vita, kalla)
  • Snödroppar
  • Ett mycket snorigt barn (mitt)
  • Kopiösa mängder ogräs i rabatterna (sabla livskraftiga rackare!)
  • Ett mycket snorigt barn (samma barn, nytt snor)
Tio snoriga näsdukar och en hel radda beskurna fuchsior och hortensior senare konstaterar jag följande:
  • Jäklar vad duktig jag är!
  • Jäklar vad skönt det är att gå in!

7 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vad jag längtar tills man ser ogräset!
/Anne-Sophie

Minna sa...

VA? Här är snön upp över stammen på äppelträden. Man ser bara grenarna på träden. Jag hade aldrig sett så mycket snö.

Akan-Kakan sa...

Anne-Sophie: Okej, ogräs är väl bättre än snötäcke så här års, men det är ju lite synd om man knappt ser sina krokusar under täcket av våtarv.

Minna: Va? Har ni SÅ mycket snö? Det måste ha blivit något missförstånd. Är det inte Kiruna som ska ha det så?

Miss Upsey Daisy sa...

Berätta lite mer om dagsljus. Låter intressant.

Akan-Kakan sa...

Miss UD: Det är litegrann som en lampa, fast bättre. Och utomhus! (Jag vet, låter helt galet!)

Miss Upsey Daisy sa...

Är det som Internet ungefär?

Akan-Kakan sa...

Miss UD: Nej, nej, solljus är ingen tillfällig modefluga. Det är här för att stanna!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...