söndag 30 maj 2010

Mors dag

Hur firar ni då? Blir firade kanske? Blommor och teckningar och frukost på sängen och puss och kram och fika för väldens bästa mamma?

Själv låg jag i sängen och väntade förgäves på frukost på sängen. Vid halv nio gav jag upp och gjorde min egen sabla frukost. Sen ringde jag min egen bästa mamma och gratulerade (eller vad det kallas för mors dag). Sen tjurade jag till mig en teckning.

Nu ska jag göra min egen sabla rabarberpaj. Och sätta fram flaggan på bordet. Det är ju tur att det åtminstone är någon* som uppskattar det jag gör här hemma.


Sign. Martyr -78


*någon = jag själv

4 kommentarer:

Anonym sa...

Alla kan glömma, så man får tipsa om vilken dag det är. Det får man.

Synd att du inte bor nästgårds, för då hade du iaf kunnat få sällskap till den sabla pajen :)

Akan-Kakan sa...

Mellanbarnet: Tips hjälpa ej denna familj. Men den sabla rabarberpajen åt de minsann.

Minna sa...

vi firade inte mig och vi glömde bort att ringa våra egna.
Life goes on.

Akan-Kakan sa...

Minna: Ja, tur är väl det. Jag firade mig själv. God mor reder sig själv.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...