måndag 31 maj 2010

Vad finns det för sport för kråkor då?

Min livmedikus försökte ställa något slags diagnos på min onda höft via telefon. Jag förklarade att det började göra ont efter att jag sprungit och nu blir det värre för varje gång och blabla. Trots mina vaga beskrivningar av var och hur det gjorde ont blev diagnosen att det nog rörde sig om något slags inflammation vid något särskilt muskelfäste.

Min livmedikus var dock lite förbryllad: Men hur har du lyckats få det då? Springer du som en kråka, eller?

Ja, det gör jag faktiskt. Nåt fel med det eller?
(Svar: Ja, uppenbarligen.)

Akan-Kakan (Corvus corone cornix)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Intressant! Har aldrig sett en Corvus corone cornix springa. Bara skutta om dom inte flyger, förstås. Men det är väl olika i olika socknar, kan man tänka. (Livmedikusar eller Corvusar?)

Gnurgel

Akan-Kakan sa...

Gnurgel: "Springer som en kråka" är kanske en medicinsk term? Det är ju inte alltid lätt att förstå fackspråk. ;)

Anonym sa...

Be fadren förklara i så fall.
Han om någon borde veta detta.

Gnurgel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...