söndag 6 juni 2010

Pars-kö-sjö-lö-vå-bjä

För tusen år sedan bestämde jag att jag, när jag nån gång får ett riktigt jobb, ska köpa en fin väska för min allra första lön. En fin och dyr väska. Som något slags symbol.

Nu har jag ju inte fått något riktigt-riktigt jobb än. Bara en timanställning med ytterst osäker framtid. Och min första lön var bara för en halv månad, så jag uppfyller inte riktigt fancy-väska-kraven. (För en Bayswater måste man ha minst en ettårig tjänst, säger bestämmelserna).

Men en timanställning med ytterst osäker framtid uppfyller i alla fall kraven för att få köpa ett fint skärp. Alla coola mode-tjejer som läser här (eller?) kanske köper Rodebjer var och varannan dag, men för en H&M-tjej som mig är detta värsta grejen. Värsta grejen!

Titta så fint!

Rodebjer shell. Because I'm worth it.

10 kommentarer:

Anonym sa...

Himla tjusigt! Det är du helt klart värd! Och sen när de inser att de inte klarar sig utan dig kan du ju köpa väskan.

Kram från A-S

yllet sa...

tjusigt! klart du ska ha ett skärp!

Frida sa...

wehiio, bästa skärpet till bästa akan-kakan!

anna sa...

mycket tjusigt. belöning är viktigt!

Miss Upsey Daisy sa...

*gör vågen* Sedan undrar jag hur det gick med bubblet du skulle köpa? Kan man komma över på ett glas (en flaska)?

Akan-Kakan sa...

A-S: Låter som en mycket bra plan!

Yllet: Ja visst är det fint!

Frida: Jag har ju sett att de coola tjejerna har ett sånt! ;)

Fru A: Tack! Visst är det så.

Miss UD: Bubblet är redan uppdrucket, men om du kommer förbi köper jag såklart en ny flaska! Eller två.

tingeling sa...

fin-fint. hoppas att du snart uppfyller bayswaterkraven också.

Petra sa...

Fin-fint. Först trodde jag det skulle föreställa en väska när jag bara läste första stycket och tittade på bilden...inte så snygg väska tänkte jag, men som skärp: Lovely ;)
(och jag menar ju inte att du liknar en väska...)

Akan-Kakan sa...

Tingeling: Ja, drömmen fortsätter!

Petra: Haha, nej jag gör mig nog inte så bra som väska!

lisa sa...

men vad är det där med "jag får köpa en väska när jag får mitt riktiga jobb"-grejen. jag gjorde exakt samma. en finfin mulberry som var alldeles för dyr (och som nu hänger i garderoben och ser ledsen ut för att den inte riktigt passar min stil längre). sluta upp med det. jag säger som så här. så fort du har råd med din bayswater eller vad det nu blir. så får du köpa den. pronto. bara så där. because youre worth it. (man kan spara undan pengar varje månad. den kan funka. också.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...