måndag 29 november 2010

Akan-Kakan tänker positivt

Saker att vara tacksam över en måndag som denna:
  • Att jag tog varma vinterkängorna på och de tunna, fina snörskorna i en påse i dag.
  • Att jag glömde ta av mig den extra yllekoftan som jag hade när jag lämnade på dagis.
  • Att jag kom i håg vantar och mössa.
  • (Ni märker kanske att nyckelorden här är: Hyfsat Varmt Klädd.)
  • Att jag hade nästan fullt batteri på mobilen så att det räckte till sjuttielva samtal, varav 20 minuters telefonkö till frickin Assistancekåren, som skulle komma och bärga min bil som fick punka på Inre ringvägen* på väg till jobbet.
  • Att ingen av alla bildårar eller lastbilsdårar körde på min stackars bil när jag satt och väntade där i en och en halv timme på frickin Assistancekåren.
  • Att jag nu är hemma och kan försöka tina upp med stora koppar kaffe och många lager ylle.
*Inre ringvägen=typ nästan motorväg= folk kör som galningar och man kan inte direkt gå därifrån.


UPPDATERING:
Självklart tog jag en bild. Vem tar ni mig för? En normal person eller?

7 kommentarer:

Frida sa...

shit alltså. tur att du är så positiv!

Minna sa...

Punka alltså! Vilken otur!

Akan-Kakan sa...

Frida: Positiv is my mellannamn!

Minna: Och lite, lite skickligt också att köra jättelångt med punkan också, så att det bara blev trasor kvar! Så att man inte kunde rulla till en mack när man förstod vad som stor på.

k sa...

Jag vill ju inte ens köra på inre ringvägen så jag fattar verkligen grejen med att tvingas stanna där. Och vilken sinnesnärvaro att ändå kunna fota;-). Tur att det gick bra!

Akan-Kakan sa...

k: Nej, det var verkligen inte kul! Folk körde förbi typ 2 cm bredvid bilen. Men jag visste i alla fall att sonen skulle bli sjukt imponerad av bärgningsbilen, så ett foto var liksom ett måste.

tingeling sa...

vad annat kan man göra än att svära och fota eländet ?
poor you.

Akan-Kakan sa...

Tingeling: Och försöka hålla värmen! Jag har typ knappt tinat upp än.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...