torsdag 23 juni 2011

Akan-Kakan klarar skivan!

Sista dagen före semester. Jag visste redan innan att det skulle bli en jobba-aschlet-av-sig-dag. Ett antal viktiga saker skulle hinnas med före dagis-/fritidshämtning och avfärd mot sommarstuga.

Sen blev det ännu mer spännande, för:

1. Jag fick ta bussen till jobbet, för en dum tjuv hade pangat en ruta på bilen. Komma senare, sluta tidigare, med andra ord.

2. Nätverket och datorn behagade lägga ner i flera timmar på jobbet! Så jag fick börja dagen med cirka två timmars starta om datorn, sortera papper och rulla tummarna.


Men sen blev det åka av!

Jag fixade tamejtusan alltihop och lite till på halva tiden.

Nu känner jag mig som i slutet av en katastroffilm, där hjälten går i slowmotion, smutsig, svettig, lycklig. Hjälten har räddat världen och ändå hunnit hämta på dagis i tid.

Nu kan hjälten däcka i bilen till sommarstugan medan hjältens make kör.

Akan-Kakan eller Bruce Willis? Ingen ser nån skillnad!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...