tisdag 26 juli 2011

Inga Ääs-icks för Bigfoot

Men ååå!

Igår skulle jag göra ett seriöst försök att köpa ny cykel. Igen.

Jag hade typ bestämt mig för vilken jag skulle ha, men affären hade visst inte den i rätt ramstorlek, så de skulle se om det gick att beställa hem.

Idag skulle jag köpa nya springskor. Hade med mig de gamla dojorna och spenderbyxorna och allt. Tittade på Asics. "Ejs-icks" sa jag, "Ääs-icks" sa hon i affären. Haha, hon sa "ääs", tänkte jag moget.

Men affären hade såklart inte rätt storlek av Ääs-icks inne, så de skulle skickas efter från nån annan butik.

Nu undrar jag: Vad försöker ödet säga mig egentligen? Att jag är ett freak med för långa ben och för stora fötter, som måste specialbeställa allt, om det ens finns? Eller att jag borde skicka mina pengar till de fattiga i Afrika istället? Ja, kanske.

2 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Eller skicka dina fötter till Afrika? Fast jag vet inte vad de skulle göra där utan skor.

Akan-Kakan sa...

Miss UD: Jo men springer de inte barfota i Afrika? Jag har hört det. Jag ska höra med Röda Korset eller nån om de behöver några fötter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...