tisdag 30 augusti 2011

Kolhydratladda eller Kolibakterieladda?

I går laddade jag med lite stress, lite total utmattning samt lite äta-riktigt-dåligt. Sen sov jag (konstigt nog?) uselt dåligt på det.

I dag tar vi nya friska tag. Springloppet är ikväll. Jag tänker kolhydrattladda hela dagen, och tackade därför nej till kollegornas erbjudande om fin-lunch på restaurang. Istället köpte jag mig en pastasallad. Det är väl bra? Pasta och sallad?

Fast tyvärr fanns bara pastasallad med räkor. Som troligtvis inte levererats till ICA imorse, om man säger så.

Så nu, när min pastasallad med räkor står och väntar i kylen, tänker jag: E coli? Listeria? Matförgiftning? Är det en bra uppladdning?

2 kommentarer:

Mellanbarnet sa...

Några baggar i maten kan ju ge dig en legitim ursäkt att banga hela grejen... Eller så kör du bara, 10 km är inte så långt som man kan tro.

Akan-Kakan sa...

Mellanbarnet: Nej, det var ju inte det, visade det sig.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...