söndag 9 september 2012

Uppsatsversionen av "Höna av en fjäder"

Yii-haa! Kursens första uppgift avklarad!

Uppgiften bestod i att reflektera kring en kort fråga, cirka 250 ord. Nemas problemas, jag kan nog svaret på det här! tänkte jag ödmjukt. Och skrev på tre minuter några meningar. Som visade sig innehålla cirka 25 ord.

Därefter har jag suttit och svettats i cirka FYRA TIMMAR för att brodera ut 25 ord till 250, samtidigt som alla barn ropat oavbrutet à la Alfons Åberg kan inte sova (Mamma, jag är törstig! Mamma, kan du sjunga för mig? Mamma, vet du vad jag önskar mig när jag fyller år? En motorsåååg!).

Men till slut kokades soppa på spiken, fjädern blev en 281-ords-höna, och jag kan äntligen få gå och lägga mig. Godnatt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

BRA! Pepp, pepp, pepp! Det här fixar du galant!

Akan-Kakan sa...

Mellanbarnet: So far so good! =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...