torsdag 13 december 2012

Jämnt tomteskägg

Dagens mest minnesvärda händelse, hmm...

Jag kan inte bestämma mig för om det var
A) Det finstämda luciatåget i kyrkan, där Lilltjejen såg ut och sjöng som en liten ängel. (Det var tur att det var så mörkt i kyrkan, så att det inte syntes att Lipsill-Kakan grät som en lökhackare.)

Eller om det var
B) Den lille pepparkaksgubben på dagisets luciatåg, som höll sitt tärneljus på ett... eh, kreativt vis. Och när han sen behövde båda händerna till att göra handrörelser till en av sångerna hittade han ett fiffigt sätt att "hålla" ljuset också. Ja, ni förstår kanske. Med hjälp av benen. Fast högst upp. Mycket minnesvärd stund, även det.

Minnesvärdast av dessa två luciatåg? Det är nog jämnt skägg, tror jag.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Haha, älska barnens luciatåg! Allt kan hända. Och gör det också... :)

Librarybeth sa...

Alla sätt är bra - utom de dåliga, hahaha. Stal showen kan jag tänka mig, pepparkaksgubben....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...