måndag 7 januari 2013

Finnes: julpynt. Sökes: tulpaner.

Den som ändå finge röja ut allt dammigt gammalt julpynt och köpa sig en bukett krispiga tulpaner, så som NORMALA människor gör nån vecka efter jul!

Men min familj är visst inte normal vad gäller julpynt, och jag är fett nedröstad av samtliga övriga familjemedlemmar. Julen stannar. Tills den praktiskt taget går ut av sig själv.

Men ingen märker kanske om jag smygrensar lite? Jag menar, hyacinterna började ju vissna, så de fick ju slängas. Och den där julduken är ju rätt fläckig om man tittar efter, så den måste nog i tvätten. Och pepparkakshuset... Hoho, baaarnen? Vill ni smaka lite på pepparkakshuset idag?



3 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Min mamma har kvar julsakerna i eeevigheeet. Vi brukar skoja med henne och säga att granen är kvar till midsommar. Fullt så illa är det väl inte, men nästan. Hon har blivit bjuden till Egypten en vecka, åkte idag, och hon var mycket upprörd över att hon var tvungen att åka just nu. Åka ifrån sin gran.

Anonym sa...

Jag frågade inte, jag bara rensade. Julen måste ut, tulpanerna måste in. Så är det bara!

Akan-Kakan sa...

I will not...: Haha, livet är hårt ibland! ;)

Mellanbarnet: Äsch, jag har inte hjärta att slänga ut julen när barnen tycker det är "såå fiiint". Men till helgen ryker det.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...