söndag 11 oktober 2009

Är "sylta och safta" något slags omskrivning eller?

Jag vet inte vad ni hittar på för spännande på lördagkvällar (fester, middagar, disco, bungy-jump eller vad vet jag), men jag och maken slötittade i alla fall på trivsel-TV på svt-play igår. Trivsel-TV innebar denna gång Här är ditt liv. Stina Dabrowskis liv, närmare bestämt.

Bland annat berättade Micael Bindefeld om hur han och Stina träffades, han blev hennes frisör, de blev vänner och numera kokar de sylt och vinbärsgelé tillsammans. Typ.

Maken: Jaså, har dom varit ihop alltså?
Jag: Nä, de kokar bara sylt och så.
Maken: Men han sa ju att de började pippa!
Jag: Va? Det sa han väl inte?

*funderingspaus*

Jag: Han sa att han "började klippa Stina". Inte "började pippa Stina". Han var hennes frisör alltså.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Mja, det hela faller väl på att de berörda personerna väl inte ligger inne med överensstämmande sexuell läggning och det skulle i så fall tala för klippningen.
Carl

Anonym sa...

Frågan "Jaså, har dom varit ihop alltså?" är en av Akan-Kakan politiskt korrekt omskrivning av undertecknads egentliga "Är inte Mikael Bindefeldt homosexuell?".

Klart man tyckte det var märkligt, men underliga ting har ju skett förut.

/Herr Akan-Kakan

Akan-Kakan sa...

Carl: Det var just det som maken fann anmärkningsvärt.

Herr Akan-Kakan: Jag tänkte att du inte riktigt visste vad "homosexuell" betydde. Du kanske trodde det var samma sak som "lite störig".

Anonym sa...

Homosexuell är en term inom ornitologin och betyder på antik georgiska ungefär "liten glad flyttfågel".

Men det visste jag ju inte i lördags.

/Herr Akan-Kakan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...