lördag 3 oktober 2009

Lördagsnöjen, vol I & II

Lördagsnöje, del 1:
- Plasta in ett helt vardagsrum. Möbler, golv and the whole shebang.
- Spackla ett par tre hundra sprickor och spikhål i väggar och tak.
- Maken roade sig sedan med att måla taket, medan jag försökte hålla hushållets samtliga barn undan från färgburkar och dylikt, samtidigt som jag svängde ihop en fantastisk liten laxrätt. Multitasking is my middle name.

Lördagsnöje, del 2:
Filmkväll med Lilltjejen!
Jag vet inte hur det är med era barn (ni läsare som har några alltså), men mina vägrar somna på kvällarna. Ska man börja kolla på en film efter att Lilltjejen somnat blir det nästan plågsamt sent och omöjligt att hålla sig vaken. Alltså fick det bli film MED Lilltjej ikväll!
Vi åt popcorn och tittade på Totoro. Fatta att jag har ett barn som man kan ha filmkväll med! Som kan sitta still (well, mer eller mindre) hela filmen och ha en egen lite skål med popcorn.

3 kommentarer:

tingeling sa...

vi har gotteri och film med svea på fredagar direkt klockan 7 när e gått och självdäckat. så har man tid efter det för fredagsvin. mina barn självdäckar i stor utsträckning på kvällen, som straff vaknar de klockan 6 varje dag året om. hujeda mig.

Akan-Kakan sa...

Tingeling: Det låter ju som det optimala upplägget, med barnfilm först och fredagsvin sen. Fast vakna klockan 6?! Voj voj!
Vi träffade förresten kompisar förra helgen som flyttat till Norge och vars barn numera också pratade om "gotteri". Barn som pratar norska måste ju vara bland det sötaste som finns.

Unknown sa...

Totoro är världens finaste!
Trillade in här efter en sökning på 7 8 9.
Märkligt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...