onsdag 29 december 2010

Akut projektabstinens

När julstressen lagt sig, alla gäster åkt hem och man haft ett dygn eller så av allmänt slappande, då kan det hända att man kommer på sig själv med något slags överskottsenergi.

Nån gång i eftermiddags hände detta mig. Jag fick ett akut och oemotsägeligt behov att dra igång ett projekt eller två. Ta mej tusan, jag ska renovera hallen! tänkte jag ett kort ögonblick. Och snickra en hallmöbel!! Sedan kom jag på att sånt kan ta tid, och vi drar ju till Småland typ i morgon. Dessutom har jag två barn, som kanske vill ha mat, underhållning etc med jämna mellanrum.

Så jag besinnade mig lite och tog tag i det halvfärdiga projektet Klä-om-stolar. Lite mer rimligt. Lite lättare att leva med i halvfärdig fas än en demolerad hall. Så, tadaa!

Före (vänster) = slitet, trasigt & sunkigt. Efter (höger) = prima IKEA-tyg.

4 kommentarer:

Frida sa...

snyyyyyggt!

Akan-Kakan sa...

Frida: Tack! Är rätt nöjd faktiskt!

Miss Upsey Daisy sa...

Majgåd! Du är så händig att jag dånar. Komma hem till mig?

Akan-Kakan sa...

Miss UD: Absolut, nåt särskilt som ska fixas eller bara lite allmän händighet?

Sign. A. Hybris

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...