söndag 16 januari 2011

Soffbordet: nu med tillbehör!

Jag tror bestämt att vi gått in i en ny utvecklingsfas! En fas där man kan ha duk och/eller ljus på soffbordet igen. Utan att någon kortväxt person misstar duken för ett täcke. Eller ljuset för en studsboll.

Jag testar lite försiktigt med en enkel kombination av duk och blockljus, som nu fått stå ifred i flera timmar.

UPPDATERING kl 21:35: Det står fortfarande kvar! Helt orört! Detta innebär ju fantastiska möjligheter att dölja de där stora märkena i bordet med olika slags pynt! Jag blir lite yr nu. Måste gå och lägga mig en stund, tror jag.

6 kommentarer:

yllet sa...

Vi testade över jul här hemma. funkade finfint! tom en tomte fick nästan stå i fred. Men duk och ljus iaf. Nu är det bortplockat och tydligen är inte vi redo här hemma ännu. Vi föräldrar.. Måste fixa i veckan!

Anonym sa...

Trevligt! Och vilken vansinnigt fin blockljushållare!

Anna sa...

det är verkligen en ny fas i mammalivet.
jag testade en gång att ta bort hushållesrullen från matbordet.
det funkade sämre.

Akan-Kakan sa...

Yllet: Var det alltså ni föräldrar som inte kunde låta bli duk & ljus?

Kominken: Visst är det! Ljushållaren fick jag i present när jag slutade förra jobbet, så den känns extra fin bara därför.

Anna: Undrar när man kan sluta med hushållspappret egentligen? Nån gång i 25-årsåldern kanske?

Karin sa...

Hahaha, duk på bordet. Känns väldigt mycket framtiden. Kanske nästa decennium...

Men ett ljus på bordet har jag iaf. Förvisso utan glaset som det levererades i. Men det hade ju ändå ingen funktion så vem behövde det liksom?

Akan-Kakan sa...

Karin: Oh, har du redan kommit till ljus på bordet-fasen! Imponerande!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...