fredag 7 januari 2011

Succéåret 2010 - en sammanfattning

Förra årets första dag bestämde jag att 2010 skulle bli ett succéår. Det var smart gjort, för så blev det också.

Till exempel stod jobben som spön i backen. Det firade vi med ballongfest i uterummet.

I juni var det nån prinsessa som gifte sig. Vi firade med prinsessparty.

Vi kom på att kaniner var mycket bra husdjur. Väldigt obesvärliga och söta. Tyvärr fick de en elak sjukdom sen, men nästa sommar ska vi skaffa nya kaniner.
Lillkillen la blöjan på hyllan. Dagtid i alla fall. Han började på nytt dagis ett stenkast hemifrån, upptäckte storheten hos Blisken Maskin och lärde sig ganska långt senare att säga Blixten MacQueen. Vindsnurror var däremot mindre bra. Helt värdelösa, om man tänker efter.

Lilltjejen har lärt sig läsa, cykla och simma. Bytt dagis mot förskoleklass. Fått massor av nya kompisar. Tappat en massa tänder. Fått några nya också.

På hösten åkte vi till Barcelona, såg John Cleese och jag fick åka bärgningsbil. Fast inte samtidigt.

Sen tog året slut, och ingen firade nyår på sjukhuset den här gången. Ännu en succé, med andra ord!

6 kommentarer:

anna sa...

härligt!

Akan-Kakan sa...

Japp, ganska bra, faktiskt!

tingeling sa...

succéår sanna mina ord.

Anonym sa...

Najs! Jag är lite inne på att 2011 ska bli vad 2010 blev för dig!
/anne-sophie

Akan-Kakan sa...

Tingeling: Succé indeed!

Anne-Sophie: Det lär det ju bli! Jag har bestämt det, och då blir det så.

Anonym sa...

Härligt! För mig räcker det med ett jobb-spö i backen för att 2011 ska bli ett succéår, och det borde väl inte vara omöjligt?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...