fredag 6 maj 2011

Kan vi pausa tiden lite, måste hinna hålla handen

- Mamma, säg inte till nån i skolan att jag får välling till frukost ibland.
- Okej, det ska jag inte.
- För det är faktiskt pinsamt.

Åååh, fatta att vi har gått in i Pinsamt-eran! Jag misstänker att ganska mycket kommer att vara "Pinsamt" ganska snart. Framförallt sånt som mamma gör.

Fast än så länge får jag hålla henne i handen när jag ska lämna på fritids. Så det gör jag. Som om varje gång var den sista.

Sign.
Sentimental_och_pinsam_78

2 kommentarer:

k sa...

Funderade just i veckan på det där och spekulerade i att pojkar (åtminstone vissa?) nog är lite äldre än flickor när saker börjar bli "skämmiga" (skånskt ord?). Kan det vara så?

Akan-Kakan sa...

K: Så kan det nog vara, generellt sett. Pojkar är nog ofta "barn" längre. Sen kan man ju spekulera i vad det i så fall beror på.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...