torsdag 10 november 2011

Hej Bullen!

En kompis till mig som helst vill vara anonym åkte tydligen till affären och köpte ketchup idag, och lät då sina barn, knappt fyra respektive knappt sju år gamla, vara ensamma hemma under tiden.

Förmildrande omständigheter:
1. Det tog bara 8 minuter.
2. Det större barnet vet hur man ringer till mammans mobil vid behov.

Misskrediterande omständigheter:
1. Kompisen köpte ketchup = onyttigt.
2. Kompisen hade vid detta tillfälle rosa plyschbyxor på sig. På allmän plats.

Nu undrar min kompis om detta betyder:
a) Att soc kommer att knacka på dörren när som helst
b) Att hon är så kallad white trash nu
c) Att kompisens barn helt enkelt är tillräckligt stora och ansvarsfulla för att kunna vara ensamma hemma en liten stund

5 kommentarer:

yllet sa...

b+c.
mitt råd är att byra vänner.

/MartinTimell

Miss Upsey Daisy sa...

Tänk om kompisen hade bajsat och det hade tagit åtta minuter. Det är ju typ samma sak.

Jodå.

Akan-Kakan sa...

Martin Timell: Du har nog rätt. Man vill ju inte hamna i dåligt sällskap.

Miss UD: Men om hon hade bajsat på allmän plats iklädd rosa plyschbyxor? Det hade varit värre, va?

Frida sa...

Rosa plyschbyxor som är så snajdigt. Jag brukar också gå till affären med mina. Och mina barn BER om att få vara ensamma hemma!

Erika sa...

Rosa plyschisar är rätt classy jämfört med vad jag sett i mataffärerna här i uvesa...innetofflor av typ gosedjursmodell istället för skor t ex... :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...