tisdag 31 januari 2012

Ein bisschen Liebe

Liebster är ett tyskt ord som betyder ”käraste” och utnämningen ges endast till bloggar med färre än 200 följare/prenumeranter. När man får utmärkelsen ska man göra följande:

1. Tacka den som gett dig utmärkelsen och länka.
2. Skriva ned de fem bloggar som man vill lämna awarden vidare till och låta dem veta det genom att lämna en kommentar hos dem.
3. Till slut hoppas man att de utvalda vill lämna awarden vidare…


Jag har blivit utnämnd till Liebster-blogg av min nya favorit Librarybeth och är oerhört smickrad, rörd och jätteglad! Tack Libby!


Mina egna favvo-bloggar är många, och det är supersvårt att välja ut bara fem av dem, men jag gör ett försök:
Mellanbarnet och Kominken: Två smarta, bitska och mycket roliga bloggar som skrivs av tjejer som är lika smarta och roliga i verkligheten. Inlägg i jämställdhetsdebatten blandat med vardagshumor och hög igenkänningsfaktor för småbarnsföräldrar.
Yllet: En till blogg med hög igenkänningsfaktor, som skriver inspirerande om böcker och om barn och annat jag gillar.
Andra sidan gränsen: Tingeling skriver trevligt om trevliga saker, t.ex. kaffe, barn, fina väskor och livet på den uppländska landsbygden, och väntar bebis nr tre vilken minut som helst nu.
Och slutligen: Miss Upsey Daisy, som verkar vara så fantastiskt energisk, rolig och trevlig på alla sätt och vis.


...och alla andra bloggar i min lista här till höger också. Ein bisschen liebe till er också!

7 kommentarer:

Librarybeth sa...

Och jag lapar i mig de fina orden! :D

Anonym sa...

Men guu vad göllig du är! *rodnar lite klädsamt bitskt*

Anonym sa...

Yey! Tack för awarden!

Akan-Kakan sa...

Libby: Ja gör det för 17!

Mellanbarnet: Haha, rodnar bitskt?! Låter spännande.

Kominken: Väl bekomme!

tingeling sa...

Ah en award!! Så sweet! Man tackar!

yllet sa...

Åh tack! Vad glad jag blir!

Miss Upsey Daisy sa...

Oh. Tusen miljoners tack. <3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...