fredag 27 januari 2012

Hardcore fredagsmys

Igår kväll frågade jag Lilltjejen vad hon tyckte vi skulle hitta på som "fredagsmys" (Töntigt ord, jag veet, men vi råkade börja säga det och nu går det inte att sluta). Maken ska på nån hårdrockskonsert, så det blir bara hon och jag samt lillbrorsan.

- Jag vet! Vi åker till BAKKEN!! (Nöjespark utanför Köpenhamn. Reds anm.) utropade hon entusiastiskt.

Hmm, undrar om man kan sälja in idén om film och popcorn istället? Det var nämligen nåt i den stilen jag hade tänkt mig. Något säger mig att hon kommer att tycka det är en relativt tråkig idé.


2 kommentarer:

tingeling sa...

Ah fredagsmys! Barna här får välja popcorn eller godis till filmen, vi har fredagsgodis istf. lördagsgodis, så är de mer benägna att dela med sig medan de ser på film också. Himla smart tycker jag.

Akan-Kakan sa...

Tingeling: Att ge barn två alternativ är alltid smart. Fria valmöjligheter är inte så smart. (Här blev det Mary Poppins och chips till slut. Inget danskt nöjesfält.)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...