måndag 29 oktober 2012

Höstlovsprestationsångest

Pga sista chansen att ta ut föräldradagar för Lilljejen innan de brinner inne (hon fyller ju 8 i december) är jag nu plötsligt ledig hela höstlovet.

En hel veckas ledigt. Jag, två kids och ett höstlov.

Det är inte utan att man för lite prestationsångest. Folk kommer ju liksom fråga vad vi gjort för härliga aktiviteter hela veckan. Då kan man ju inte gärna svara "tittat på tv och bråkat".

Hittills har vi hunnit med följande:
  • Satt en surdeg (jag)
  • Byggt tågbana (barnen)
  • Bråkat om tågbana (barnen)
  • Medlat i bråk om tågbana, samt förbättrat det yngre barnets bana (jag)
  • Haft hårdrocksfika: Kaffe/te/mjölk, macka och Iron Maiden (alla)
  • Spelat "Ant smasher" på telefonen (alla, i tur och ordning)
  • Ställt till med slabb-inferno i badrummet (barnen)
  • Ignorerat slabb-inferno, druckit kaffe och skrivit blogginlägg (jag)

2 kommentarer:

Frida sa...

haha, först tyckte jag du skrev högskoleprovsångest.

Akan-Kakan sa...

Frida: Haha, nej några såna ambitioner har jag inte!!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...