onsdag 21 november 2012

Festlig grej som just hände:

Tvättmaskinen gick sönder. Kul!

Med tanke på att tvättberget i föregående inlägg har ett flertal "kompisar" i form av små smutstvätthögar lite varstans i huset känns det som superbra tajming. Då får alla små högar chans att växa till sig riktigt ordentligt!

Extra spänningsmoment: Maskinen går inte att öppna. I den ligger fullt med dyngsur tvätt. Ska jag lyckas dyrka upp luckan innan tvätten surnat? Kommer jag orsaka översvämning i tvättstugan? Den som lever får se.

5 kommentarer:

Erika sa...

Kolla om maskinen har någon nödtömningsfunktion, brukar vara en liten lucka långt ner där man kan lirka ut en slang med någon stoppgrej i. Sen tömmer man ut vattnet inågot lämpligt lågt kärl å då brukar luckan gå att öppna. Under tiden svär man haranger över kilovis med blöt tvätt som måste tas om hand och gärna torka på den här sidan jul... :P Håller tummarna för att det löser sig!

Akan-Kakan sa...

Erika: Tack för tipset, men jag lyckades få maskinen att tömma till slut. Puh! Dock utan centrifugering så klart, så nu återstår att se om tvätten torkar nån gång någonsin!

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Vardagsdramatik i dess rätta bemärkelse...

mis(s)match sa...

Hjälp!

Akan-Kakan sa...

I will not...: Jo, men vad gäller tvättmaskiner föredrar jag en stabil och slentrianmässig relation.

Missmatch: Men tur i oturen att jag hann köra en maskin med barnens kläder kvällen före. #glasetÄRhalvfullt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...