söndag 4 november 2012

Vet du vad du har, Hedlund?

För er som sett Sällskapsresan 2 (Snowroller) lika många gånger som jag:

Jag (på norrländska): Vet du vad du har, Hedlund?
Diskmaskinen: Nä?
Jag:   Taskig tajming!
Diskmaskinen: Va? Vad är det?


För två veckor sedan pajade vår diskmaskin. Just som vi skulle ha gäster i dagarna sju. Och i nio dagar försmäktade vi utan diskmaskin innan servicekillen kom hit.

Servicekillen skruvade och kikade men hittade inget fel. Kanske var det nån slang som inte satt som den skulle, men han hade skruvat åt allting extra fint och tätt nu. Vi skulle återkomma om det blev problem igen.

Sen funkade diskmaskinen fint i ett par dagar. Tills maken åkte till Amerikat och lämnade mig solo med två barn en hel vecka. Lagom tills han smällt igen dörren började diskmaskinen tjoa om "vatten i säkerhetssystemet" igen.

Men jag kände mig åtminstone rådig och redig när jag visste precis hur jag skulle stänga av vattnet, skruva loss och dra ut inbyggnadsugnen för att kunna dra ur diskmaskinens elkontakt (jo, den sitter osmidigt nog bakom ugnen), ta fram rätt papper i pärmen och ringa Siemens jourtelefon.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...