onsdag 13 mars 2013

How Akan-Kakan got her läs-groove back

I lördags läste jag äntligen ut den där trögläsarboken om Kevin. Som var välskriven, psykologiskt intressant och bra på många vis, men den fångade mig faktiskt aldrig helt. Och den tog som sagt en evighet att läsa.

Så när den var klar kastade jag mig över boken som min bokcirkel valt: Caitlin Morans "Konsten att vara kvinna". Och här snackar vi snabbläst! Vroom, så var halva boken läst på två dagar.

Mitt utlåtande halvvägs är: Rolig! Jag skrattar högt flera gånger åt hennes galna liknelser. Hon beskriver kanske inte något nytt och banbrytande om kvinnlighet och feminism, men hon beskriver det jäkligt roligt. Som den krönikör hon är radar hon upp roliga iakttagelser varvat med åsikter dragna till sin spets. Allt är inte helt logiskt sammanhängande, men det gör faktiskt ingenting.

2 kommentarer:

I will not keep calm and you can fuck off sa...

Ja, nu har jag läst om den där boken både här och där. Kanske göra ett försök då!

Akan-Kakan sa...

I will not...: Ett försök är den definitivt värd! Du kan ju alltid lägga ner om du inte gillar den efter några kapitel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...