torsdag 28 augusti 2014

Lättsam bok med extremt lyckligt slut sökes

Den här sommaren har jag läst så otroligt många bra böcker. Antagligen är det något slags personbästa, i vuxen ålder åtminstone. Det har varit Schibbye-Perssons bok, Siri Hustvedts "Vad jag älskade" (och vad JAG älskade den BOKEN!), Dannyboy &kärleken (mkt fin historia), Presidentens hustru (fantastiskt flyt i berättelsen), Tio lektioner i matlagning (jag ville laga ALLA recepten), Knausgårds 4 (jamen den var ju också jättebra) m.fl.

Och nu senast: John Greens "Förr eller senare exploderar jag". Och herr-e-gud vilken bok! Jag älskade den verkligen (dialogen!), men (SPOILERVARNING) vilket förfärligt sorgligt slut. Det här med cancer borde verkligen vara förbjudet, framför allt hos smarta och roliga ungdomar. Jag läste ut den för snart två veckor sedan och känner mig fortfarande helt heartbroken.

Så. Jag skulle behöva en trevlig och lättsam chic-lit, med ett extremt, extremt lyckligt slut. Absolut inga sympatiska människor som dör i slutet. Alla får varandra och lever lyckliga i alla sina dagar.

Vet ni nån sån bok? Tips mottages tacksamt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

"Ska vi slå vad?" av Jennifer Crusie

teapot sa...

Har du inte läst Marian Keyes så gör det, garanterat underhållande och inte mycket sorg. Lovar! :-)

Akan-Kakan sa...

Anonym: Den författaren känner jag inte till, men ska definitivt kolla upp! Tack för tips!

Teapot: Jag läste några Marian Keyes för kanske 10 år sen, och de är nog precis rätt sorts böcker i det här läget!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...