onsdag 25 juni 2008

Kom till väska

Jag blev utmanad av Fru A att visa innehållet i min handväska. Såhär ser den ut på utsidan. Och här har vi då innehållet. Den osminkade sanningen. Ingen tillsatt glamour, som ni ser. Artiklarna kan delas in i fyra kategorier:

Hygien & skönhetsvård: tandtråd, cerat, solstift, gammalt läppglans (H&M), gammalt läppstift (Clinique: Heather Moon), tre hårklämmor, två snoddar
Elektronik: liten & rätt bra kamera, liten & rätt dålig mobil, USB-minne
Administration: Plånbok från Khaosan Road, kalender, reklampenna
Skräp: Ica-kvitto, bussbiljetter samt en våtservett av märket Fresh (inte så Fresh längre)

Sedan har jag ju även en skötväska av typen Skalmans skal - där finns allt man kan tänkas behöva. Men den orkar jag inte visa.

Jag utmanar såklart min bloggvän Carl. Hur ser din väska ut och vad har du i den? Ungefär samma som jag?

4 kommentarer:

tingeling sa...

åhh det är SÅ spännade med Carl. kanske har han Svaren På Allt i sin väska. eller en liten bit parmesan, som sin maka.

Akan-Kakan sa...

Eller pass, pesetas och p-piller. Och prit. Han reser ju mycket, menar jag.

anna sa...

din väska var så fin att den var glamour nog! jag tror med Carl har parmesan i sin väska...

Akan-Kakan sa...

Fru A: tackar! Hoppas inte han har ost i väskan, Carl. Man kan ju bara föreställa sig hur snacket skulle gå i Bryssel.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...