lördag 28 juni 2008

Sushi-issues

Igår köpte vi sushi från Uppsalas bästa sushi-ställe. Bussiga Yukiko bjöd på en påse wasabi-snacks.

Vad gäller sushi-ätande vet jag inte vad som är märkligast:
  1. Att min 3-åring äter med pinnar
  2. Att maken äter med kniv och gaffel
  3. Att jag tycker det är oerhört konstigt att maken äter sushi med kniv & gaffel. Jag menar, jag äter ju ingen annan mat med pinnar. Bara sushi.
Kanske är det jämnt skägg mellan alla tre? Kanske borde jag ordna en omröstning?

OPPDATERING: Sådärja, nu kan ni rösta här till höger!
YTTERLIGARE OPPDATERING: Den funkade visst inte så bra, så jag tog bort eländet.

2 kommentarer:

tingeling sa...

oj oj oj vi saknar yukiko!!

Akan-Kakan sa...

Ja, både Yukiko och hennes sushi är prima! "Tack så micke!"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...