torsdag 27 augusti 2009

Killen på bilden föredrar faktiskt rävmönstrat

Alltså. Det här med barnkläder.
Lillkillen drar numera minst 92 i storlek, och nånting händer tydligen med kläderna i gränsen mellan storlek 86 och 92. Helt plötsligt finns bara puttinuttiga tjejkläder och tråkiga "tuffa" killkläder.

Jag gick idag och botaniserade bland tråk-randigt, tråk-rutigt och ful-monster-mönster.

Kolla nu på den här killen. Titta noga på bilden, och säg mig om det här ser ut att vara en kille som föredrar tröjor med monster på?

Nej, jag skulle inte tro det.

Fast en tröja hittade jag till slut. Utan monster och spindelmän. En tröja med rävar, älgar och ekorrar. För om killen på bilden själv får välja, blir det faktiskt helst rävar och älgar. I och för sig kallar han dem antagligen "aaaaa" och "iiih", vilket betyder katt respektive häst, men det är ju en bagatell i sammanhanget.

2 kommentarer:

Mina sa...

Men visst är det hopplöst! Upp till 86 finns det även utanför unisexspannet vettiga baskläder.
För knappt tvååriga tjejer med 92 är problemet inte så mycket spindelmannen som olämpligt tajt passform, "love"-tryck och onödiga urringningar.

Dotterns bästa vardagströjor är storebrorsärvda såna här:
http://shop.hm.com/se/shoppingwindow?dept=BARN_LIPO_OVE_TSHIRT&shoptype=S

Akan-Kakan sa...

Loly: Visst är det löjligt! Och dessutom fult! Småtjejer som ska vara söta (eller ännu värre "sexiga") och sitta still, och småkillar som ska vara tuffa och vilda. Jag som har en vild dotter och en snäll son borde kanske byta klädavdelning.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...