torsdag 13 augusti 2009

Tron på mänskligheten återupprättad!

Idag damp lite tro på mänskligheten ner i brevlådan! Bara sådär!

Om ni undrar hur den såg ut, så kommer en bild här:
Den här gamla klockan fyndade jag på Tradera i början av juni. Priset blev löjligt lågt och jag var så himla nöjd med mitt fynd. Men sen dök den aldrig upp. Jag mejlade säljaren, som hävdade att han definitivt skickat den till rätt adress.

Fy sjutton för såna lur-säljare! tänkte jag och bestämde mig för att aldrig köpa nåt på Tradera mer. Aldrig nånsin! Samtidigt började jag leta låsbara brevlådor och förbannade alla oärliga människor som sprang och tjyvade ur min brevlåda på det viset!

Men så idag, drygt två månader försenad, dök den alltså upp i vår olåsta brevlåda.

Så jag sänder en telepatisk ursäkt till alla falskeligen anklagade Tradera-säljare och icke-existerande brevlådetjyvar. Istället muttrar jag lite över postväsendet.

4 kommentarer:

anna sa...

solskenshistoria! den var väldigt fin.

Anonym sa...

Grattis!
Jag väntar fortfarande på en regnhatt till Joel...

/A-S

Akan-Kakan sa...

Fru A: Den är rätt sliten och lite sönder i armbandet, men det gör inget, för jag har i alla fall min tro på mänskligheten!

A-S: Hav förtröstan, hatten kommer! Jag känner det i mitt hjärta!

Anonym sa...

Fast nu har det gått ett år...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...