tisdag 4 augusti 2009

Texastuss

Det verkar vara stopp i toan.

Oklart hur det gått till, men jag har tre tänkbara teorier:
  1. Vi bor i ett gammalt hus. Då kan det bli så ibland.
  2. Någon i familjen har testat vad som händer om man slänger små leksaker i toan.
  3. En viss familjemedlem brukar ta papperstussar the size of Texas. Troligtvis är avloppsrören inte av texasstorlek.
  4. All of the above.
Framför allt undrar jag hur man blir av med problemet. Eftersom jag även har problem med ofrivilligt ordvitsande ibland tänker jag beskriva det här som Skitjobbigt.

UPPDATERING: Maken kom hem och avlägsnade texastussen med något slags specialverktyg. Tur att man har karlar, alltså! Tralala, nä nu ska jag nog gå och sylta och safta lite, och mangla hans skjortor.

4 kommentarer:

mellanbarnet sa...

Ryktet säger att en hink med riktigt varmt vatten kan lösa (upp) problemet (förutsatt att toan inte redan är toppfylld). Är det däremot leksaker som ska lösas upp krävs nog riktigt starka kemikalier.

Akan-Kakan sa...

Mellanbarnet: Maken kom hem och uträttade hjältedåd med nåt slags specialvajer vi hade sedan förut.

Anonym sa...

Stopp på toan är en höjdare. Jag minns en midsommar med huset fullt med folk och så småningom toan fylld med restprodukter. Hjälp utifrån fanns ej. Vektyg tillgreps utan effekt och det som löste problemet var händerna med svårdold odör resten av helgen. Sillspad dock effektivt som luktdämpare.
Carl

Akan-Kakan sa...

Jag minns också den midsommaren. Få saker fixar ju midsommarstämningen så mycket som en källare full med kloakvatten.

Ja, det skulle kanske vara midsommarstång då. Och kanske sill.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...