tisdag 8 september 2009

Hur mår ditt ställverk?

Jag har en släkting som jobbat många år på ABB. En sommar för kanske 20 år sen hade han med sig en hel hög kassettband med titeln Hur mår ditt ställverk? Jag tror de var något slags sommarpresent till de anställda på företaget. Banden innehöll lite blandad musik och en vänlig farbrorröst som pratade lite mellan låtarna.

Vi lyssnade på det där bandet i bilen hela sommaren. Jag minns inte så noga vilken musik det var, eller vad farbrorn pratade om. Men jag minns att han avslutade B-sidan med frågan Hur mår DITT ställverk? Han lät både vänlig och bestämd, och det lät som att han verkligen ville veta hur just mitt ställverk mådde. Jag kunde inte svara på den frågan då. Jag var ju bara barnet, och visste inte ens vad ett ställverk var.

Men om någon skulle fråga mig idag hur mitt ställverk mår, skulle jag svara: Fint. Bara fint, tack!

Mitt ställverk.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Så mkt kabel för tre små lampor! Eller är det ngt som lyser i bakgrunden?
Carl

Akan-Kakan sa...

Det är sex lampor. Men ändå löjligt mycket kablar och transformatorer.

Anonym sa...

Jojo. Ibland är IKEA riktigt bra. Ibland är IKEA mycket kablar...

Kung Carl XVI Gustav
Kung

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...