måndag 14 september 2009

The pain! The paaain!

Fifasen vad man får mjölksyra av att måla tak! Särskilt när det är gammal furupanel som ska målas med pensel. Varför är det ingen som berättat det för mig?

Jag som tvingade min stackars åldrade far att måla hela kökstaket. Det är ungefär 10 gånger så stort som halltaket, som nu håller på att kosta mig min högeraxel. Och pappa målade utan att knota. Det är nog segare virke i den generationen, helt enkelt. Vi som vuxit upp i velour är inte gjorda för kroppsarbete.

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Det är en manlig sak.. män erkänner inte när det är jobbigt.

Tror jag?

Akan-Kakan sa...

Miss Upsey Daisy: Kan så vara. När jag gör jobbiga saker måste jag gnälla lite om det. För att liksom förhöja upplevelsen.

Anonym sa...

Åldrade?
Far

Akan-Kakan sa...

Far: Det var naturligtvis ett stilistiskt grepp för att texten skulle bli bättre. Ingen verklighetsförankring alls, givetvis.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...