måndag 23 augusti 2010

Nostalgi-chock!

I dag var en historisk dag! Inte bara för att Akan-Kakan producerar sitt första riktiga blogginlägg sedan härdsmältan runt midsommar, utan för att det var - håll i er nu - Lilltjejens första skoldag!

Jag vet, hon är ju egentligen ett mycket, mycket litet barn. Ett par år på sin höjd. Som egentligen bara borde sitta hemma och tugga på Max magsjuka eller någon annan liknande bäbis-litteratur. Men nu är hon ju så väldigt begåvad ni vet.

I dag var således den rosa skolväskan packad med nya pennskrinet och allt.
Den ömma modern (jag alltså) hade packat väskan med kamera och snyft-näsdukar.

Nostalgisk bildserie för den intresserade:

Laddad. Rosa cykel, rosa klänning, rosa väska med rosa pennskrin i... Ja, ni fattar temat.


Tavlan i klassrummet. Är det inte så att man döör av nostalgi-chock? Den tydliga fröken-handstilen med en fröken-blomkrans runt. Så fint.

Suddigt kort men det får vara med ändå. Namnskylt, ryggsäcken på stolen och en rörd mamma strax bakom.

Stolt skoltjej bredvid något slags konst. Lägg gärna märke till trollunge-tänderna. Fler gluggar än tänder för tillfället.

8 kommentarer:

Anna sa...

åååååååh! tårögd blir jag såhär på morgonkvisten.

yllet sa...

oh vad det känns stort!! Jag tänker mig att det dröjer länge tills mina barn är där? 4 resp 2 år. Minst en 10-14 år va? :/

Akan-Kakan sa...

Anna: Det är inget mot vad jag, alias Tårfontänen, blir =)

Yllet: Förr än du anar, my friend!

anna sa...

oj oj oj. klump i halsen och tår i ögonvrån!

Akan-Kakan sa...

Fru A: Ja eller hur! Jag behöver nog ett par år att bearbeta detta att jag har ett skolbarn.

tingeling sa...

hejja! åh vad du är duktig. och skoltjejen också.

Petra sa...

Så ska det se ut!
Söt trollunge :)

Akan-Kakan sa...

Petra: Visst är det så!

Sign. Partisk men stolt

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...