fredag 8 april 2011

Taskig tajming

Supermegaviktiga grejen på jobbet sammanföll i veckan med makens jobbresa. Och eftersom vi ordnat det så o-fiffigt att vi flyttat till en stad helt utan släktingar som kan hjälpa till, har jag gillat läget genom att:
  1. Låta barnen gå extra länge på dagis/fritids
  2. Försöka vara extremt tålmodig med stackars övertrötta barn
  3. Jobba ett härligt kvällspass när väl båda barnen somnat, strax efter kl 21
  4. Sova så få timmar som möjligt
  5. Strunta fullständigt i saker som t.ex. disken, tvätten och att öppna posten
  6. Göra om proceduren tre dagar i streck
Nu är jobbgrejan klar, maken hemkommen, och jag en spillra av mitt forna jag.

Fast efter en joggingtur i går kväll (extrem viljekraft krävdes för den, I tell you), följt av långt skumbad och drygt 7 timmars sömn utan nattvandrande kids, känner jag mig nu eventuellt som en ny människa.

Så fredag, bring it on!

2 kommentarer:

Erika sa...

Ett par havreknäcke med avokado på, sen är du fit for fight igen. ;) *viskar* ...å kanske en ganska så stor chokladkaka...

Akan-Kakan sa...

Erika: Mycket bra idé! Jag gjorde som du sa men la till två koppar starkt kaffe.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...