söndag 11 september 2011

Mr Bean goes jogging

Vad blev det för en helg då?

Det blev visst en rensa-i-röran-helg! Innan jag fattade vad som hänt hade jag visst rensat ur en massa bråte ur barnens garderober, ur kassar i arbetsrummet och garderober. Aaah, den känslan!

Helgen har även gått i nackspärrens tecken. Jag tror jag behöver en ny kudde eller nåt för jag blir bara stelare och stelare för varje natt. I dag trotsade jag nackspärren och stack ut och sprang en runda.

En svår grej med nackspärr är dock att man inte kan vrida på huvudet (ja, det är ju faktiskt hela grejen med nackspärr, när man tänker efter), vilket kan vara dumt om man vill se sig för. Till exempel vid en vägkorsning kan det vara bra att se sig för. Jag sprang därför lite lagom stelnackad fram till korsningarna och vred småjoggande på hela kroppen åt ena hållet, och sedan åt det andra, innan jag joggade vidare, alltjämt med huvudet rart på sned. Hade Mr Bean spelat in en jogging-sketch hade den sett ut exakt så, kan jag säga.

Mr Bean? Akan-Kakan med nackspärr? Ingen som vet.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...