söndag 25 september 2011

Rapport från strumpbyxeland

Hur GICK det då? undrar ni alla säkert nu. Har Akan-Kakan sorterat sina strumpbyxor? Och vad blev i så fall resultatet?

Jo, jag kan berätta att mitt strumbyxebestånd numera är indelat i kategorierna
  1. Färgade
  2. Tjocka svarta
  3. Tunna svarta vardag
  4. Fina fest
  5. Trasiga
Alla ligger i varsin låda i garderoben utom kategorin "Trasiga" som ligger i en stor grön låda utanför garaget, tillsammans med kategorin "brännbart hushållsavfall".

I samband med den här inventeringen kan jag konstatera att jag har väldigt, väldigt många i kategorierna "Färgade", "Tjocka svarta", "Tunna svarta vardag" samt framför allt "Fina fest". Med tanke på hur sällan jag har behov av "fina feststrumpor", skulle jag tippa att jag inte behöver köpa nya förrän till barnbarnens examen.

Kategorin "färgade" kan eventuellt behöva utökas snart, dock. Det råder väldigt stor brist på lejongula alt. orange strumpor där faktiskt.

Frågor på det?

4 kommentarer:

Miss Upsey Daisy sa...

Fråga. Hur länge håller ett par strumpbyxor hos dig?

Akan-Kakan sa...

Miss UD: Svar: Mycket, mycket länge. Vissa är från tiden före Jesu födelse, tror jag.

Anna sa...

har man verkligen (vill gärna skriva det kursivt men don't know how) strumpbyxor till examen? för varmt?

Akan-Kakan sa...

Anna: Hmm, kanske! Men temperaturen i början av juni kan ju vara lite opålitlig (typ +12 eller +25). Jag köper mig nog ett par som backup.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...