tisdag 20 september 2011

Och hur har natten varit då?

Usel, tackar som frågar!

Är det nån mer som varit med om att telefonen spontanringer en signal lite då och då? En enda signal, och på displayen står inget nummer, bara ---- . Inget "dolt nummer" eller så alltså.

Vår telefon ringer på det sättet flera gånger i veckan. Inte nåt jätteproblem dagtid, men det är fasen inte så kul att bli väckt mitt i natten! Flera gånger i veckan! Extra surt är det när man inte lyckas somna om efteråt.

Felsökning pågår, kan jag tillägga. Telia ställer sig frågande, så nu ska vi testa att byta ut själva telefonen mot nåt gammalt förhistoriskt telefonskrälle vi har kvar. Håll tummarna, please!

4 kommentarer:

Christoffer Svensson sa...

Hejsan Akan-Kakan!

Jag heter Christoffer och arbetar på Telia Kundservice. När en telefon spontanringer, mest nattetid, så beror det på en så kallad testsignal som skickas från stationen.

Den går att plocka bort för att på så sätt undvika att det ringer "fel" till dig. Återkom via länken nedan så löser jag detta. Såvida det inte är något annat eftersom du redan verkar ha gett mina kollegor huvudbry :)

Med vänlig hälsning
Christoffer Svensson
Telia Kundservice

http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

Miss Upsey Daisy sa...

Håller tummarna att Christoffer löser skivan :)

Mellanbarnet sa...

Christoffer - vilken kille!!! Önskar att Bredbandsbolaget hade anställt motsvarande klippa.

Akan-Kakan sa...

MissUD: Jag hoppas också. So far so good...

Mellanbarnet: Det är nog en rätt bra PR-investering också, så det är ju liksom bra för alla parter.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...