måndag 17 oktober 2011

Bara ett surdegsbröd ifrån

Alltså, den här dagen! Jag skulle kunna skriva en sån hejdundrande facebook-status att ni alla satte kvällstéet i halsen.

Vi snackar sol och blå himmel, matsäck på lekplatsen med barnen hela eftermiddagen, cykling hem, tillagning av god och närande måltid, kvällsträning och nu en kopp roibos. (Nästan lite otäckt präktigt va?)

Man är liksom bara ett saftkok eller ett surdegsbrödsbak ifrån att bräcka de där fantastiska mammorna som alltid laddar upp facebook-bilder från sina pedagogiska och hälsosamma utflykter i naturen, följda av bilder på hur de bakar härliga, ekologiska kakor med barnen.

Tänk, så nära! Om man kanske skulle ta och sätta en deg ändå? Dagen är ju inte slut än, menar jag.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du kan ju komma hit och äta bröd annars? Eller kan komma ut till er m ett? Man orkar ju inte göra allt heller, och det har du ju typ redan gjort, allt och mer därtill, under da´n igår! För att svara på dina frågor så är det inte svårt men nog tar det lite tid. Jag har en finfin liten bok som heter Surdegsbröd som har lärt mig allt om rågsurdeg. Vetesurdeg verkar vara fullständig överkurs för mig, där går min gräns. Det får räcka med råg, helt enkelt.
Och så vill jag bara avsluta den här långa kommentaren med att säga att jag gillar dig, oavsett saftkok, surdegsbak eller världens bästa kaka, och att jag ringer dig i kväll så vi får prata lite allvar. Så det så.

Minna sa...

You go girl.

Akan-Kakan sa...

Perra: Du får väl lära mig allt du kan om surdeg i nästa vecka då! =)

Minna: Oh I went, girlfriend. Fast minus degen då. Nån måtta får det ju vara.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...