torsdag 20 oktober 2011

Det viktigaste är ju ändå att vara till lags

Så jag blev visst lite magsjuk igår. Flexade ut och tillbringade sedan eftermiddagen och hela kvällen växelvis i badrummet och halvsovandes i sängen. Vaknade imorse, lite lagom uttorkad, huvudvärkig och jättetrött, och tänkte YES! jag kräks inte, alltså kan jag åka till jobbet!

För man får ju inte vara hemma från jobbet om man inte absolut, ABSOLUT måste. Det har Luther sagt. Och kollegorna och chefen skulle ju tycka att man var jättejobbig samt lat om man var sjuk någon dag. Eller?

Eller kan det vara så att jag är lite dum i huvet? Ja, jag tror faktiskt det.

Fast jag tror inte att jag kommer göra annorlunda nästa gång.

3 kommentarer:

yllet sa...

Urk! Hoppas du mår tipptopp idag. Jag tror att du gör det. Jag menar, magsjuka i onsdags och jobba torsdag, det är som att bädda för en rajrajfredag?

Miss Upsey Daisy sa...

Man blir helt däckad efter magsjuka. Det tar ju dagar innan man blir mänsklig igen helt klart.

Akan-Kakan sa...

Yllet: "Tipptopp" vore kanske att ta i. Jag satsar på rajraj nästa fredag istället.

MissUD: Ja, det gör ju det! Kan du påminna mig om det nästa gång?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...