måndag 19 mars 2012

Sorry, kioskvridningen!

Nej, nu får den där kiosken vara färdigvriden för min del. Det är ju lite festligt att alla pratar som mina svärföräldrar i boken, men jag kommer liksom inte in i historien. Det blir mest en spretig samling beskrivningar av udda figurer som pratar bred småländska. Så jag ger upp på den boken. Antagligen har den nån helt fantastisk underton som jag bara inte fattar.



Så, nu testar vi udda norrmän istället! Han verkar inte så sympatisk den där Knausgård (eh, liksom döpa sin bok till samma titel som Hitler hade, hallå? Hur trevligt är det?), men folk verkar ju gilla hans bok.


6 kommentarer:

Librarybeth sa...

Mannen har just börjat läsa Knausgård. Jag tänkte ha det som ett sommarprojekt kanske... var inte sugen på den när det var som mest hausse, kan bli så när man jobbar på bibblan. Nu däremot känner jag ett intresse!

Karin sa...

Vi kan väl säga som så att min (judiske) man såg lite fundersam ut när jag fick "Min kamp" i julklapp...

Akan-Kakan sa...

Libby: Jag var också skeptisk i början. Det var så mycket mediacirkus med exfruar och annat. Men nu verkar det som att vettiga människor tycker den är bra, så jag blev lite nyfiken.

Karin: Haha, det kan man kanske förstå! Det är kanske inte så många som har Min kamp i bokhyllan i Israel?

Miss Upsey Daisy sa...

Du får gå först och säger du "bra" så läser jag med. Men du får testa. Jag litar på dig.


Stort ansvar det där...

Frida sa...

Hmm, jag säger: mycket speciell men läsvärd på Knausgård. Han gör mig arg och irriterad, men ändå vill jag fortsätta läsa. Nu ligger bok nummer tre på turlista att läsas. Så läs, men var beredd på allt!

Akan-Kakan sa...

Miss UD: Okej, tungt ansvar, men jag ska göra mitt bästa!

Frida: Hittills är den märkligt fängslande, men jag har bara läst ett par kapitel. Får vara beredd på irritationen nu då!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...